Saturday, February 9, 2013

The Barber of my hometown

Assalamualaikum...

Area kawasan rumah aku kat Taman Universiti ni memang full la dengan dak2 UTM Skudai. Aku ni jenis malas nak panjangkan cerita kalau berbual dengan orang yang aku tak kenal, kiranya aku ni bukannya ramah sangat. Nak jadikan cerita, petang tadi aku keluar nak pergi potong rambut. Sampai je kedai gunting yang selalu aku pergi ramai orang, aku malas nak tunggu sebab dah nak maghrib. Then, pusing2 satu taman u jumpa la satu kedai ni yang tak ramai orang. Sebab aku jenis malas nak tunggu, so try la kedai ni.

Tukang gunting rambut aku ni cuba untuk beramah mesra dengan pelanggan dia iaitu aku walhal aku takde mood nak borak2 pun sebenarnya, dia tanya sepatah aku jawab sepatah. Walaupun aku macam nak tak nak layan dengan muka takde perasaan aku ni, dia tetap tanya soalan, dan soalan yang paling famous dan biasa aku dengar setiap kali gunting rambut ialah...

"U, student ea?,"

"A'ah,"

"student UTM ke?,"

"ha, a'ah,"

"tak cuti ke?,"

"tengah cuti la ni,"

"oo, rumah kat mana,"

"taman u,"

"wah, dekat la UTM,"

"ha..(sambil angguk),"


Itu antara beberapa perbualan aku dengan tukang gunting tu, lepas je habis gunting aku pun terus ambil spec aku dengan beg dan ready la nak bayar. Pastu dia cakap, sebab aku student, adalah student price untuk aku. Then, dia mintak student card...
Masa tu aku pun tak tahu nak tunjuk ke tak sebab tadi aku main iyakan je cakap yang aku ni student UTM. Aku pun tak tahu apa aku fikir, aku pun tunjuk student card aku. Aku dahlah student UKM, terang2 tulis kat kad matrik aku tu. Lepas bayar, aku pun chow sambil tidak melihat muka tukang gunting itu dengan perasaan yang bercampur baur.

Moral of the story: Jangan gunting rambut time senja..

Wednesday, January 9, 2013

Johor Darul Takzim

Assalamualaikum...

Al kisah pada malam tadi berlangsungnya perlawanan liga super yang pertama dan perlawanan yang menjadi tumpuan pastinya adalah team johor atau nama dia darul takzim lawan pahang. Ramai yang konpius dengan nama team johor ni sama ada darul takzim fc atau johor darul takzim tapi kat astro arena tulis JDT kat view score tu dan aku pun turut sama pun konpius. Tapi yang pasti team johor la.

Main bagus dah, defend je kena up sikit lagi

Untuk pengetahuan semua darul takzim fc ni dah bawak masuk star2 malaysia dan pemain2 import yang hebat antaranya Mat Yo, Safee Sali, aidil zafuan dengan zaquan, safiq rahim, guiza, del nero dan macam2 lagi la. Expectations by fans and viewers also quite high la dengan team johor ni. Fans2 team lain pun mengharap jugak tapi mengharap team johor kalah la. Kalau tengok EPL semua mesti mengharap MU kalah kalau bukan fans MU la. Aku fans Liverpool ye harap maklum, just nak ambil contoh je. MU diakui satu team yang kuat dan semua harap MU akan kalah dan bila kalah memang kena bahan la kaw2. Aku sebagai haters haruslah membahan tapi tak lah keterlaluan sebab bila kena kat Liverpool balik memang sakit, so rilek2 je. Hehe. Ha, cuba tengok ni. Memang sakit. Huhu

Teruk kena troll

Jadi apa yang aku cuba sampaikan adalah kes MU dengan Darul Takzim FC ni quite the same la, dua2 team dipenuhi star2 dan agak kuat dalam liga masing2. Aku tetap optimis yang Darul Takzim akan menang dan terus menang sebab kalah satu game bukanlah kalah selamanya. Haha. Ala, kalah tipis je pun 3-2. Tunggu lawan Perak pasni dan pastinya perlawanan dengan Kelantan minggu depan yang wajib ditonton sebab sek2 ni yang paling kuat dan kaw2 membahan team darul takzim. So, better watch out. Harimau Selatan bakal mengganas di perlawanan seterusnya.

Luaskan Kuasamu...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...