Showing posts with label Video. Show all posts
Showing posts with label Video. Show all posts

Thursday, November 10, 2011

Nak tahu cara tentukan kiblat guna google earth??

Assalamualaikum...


bila la dapat aku ke sana?

Ok, hari ni aku akan kongsi satu perkara yang penting dalam kehidupan seharian iaitu kiblat.
Semua orang pasti tahu kiblat kita ialah Kaabah.
Jadi tanpa tahu arah kiblat, macam mana kita nak solat kan? so, entry kali ni khas untuk sesiapa yang ragu2 akan kiblat di bilik, hostel mahupun rumah.
Tapi orang cakap guna kompas pun boleh.
Boleh, tiada masalah selagi tahu bagaimana nak guna, jadi apa yang aku nak bagitahu hari ini ialah cara menentukan kiblat menggunakan google earth.
#bukan google maps dan bukan jua google translate...hehe..

Pada mulanya aku ditegur oleh jiran searas dengan aku tentang arah kiblat di bilik aku, sebab masa tu dia datang menziarahi, dia cakap arah kiblat dia dengan bilik aku lain dari bilik dia sebab roomate dia ada ukur kiblat. Dia cakap degree kiblat bilik aku tak sama dengan bilik dia sebab kita setempat je.
So, bagi mengelakkan rasa was2.
Nak ukur pakai kompas, tak pandai baca.
Aku pun google la mencari solusi.
dan aku jumpa video ini.................
 



Video ni sangat berguna dan aku sendiri nak ucap terima kasih la kat empunya video ni. Mudah-mudahan perkongsian ini membantu kita dalam melaksanakan amal ibadah.
Selamat mencuba!!

Sumber video: kak lily

Saturday, August 6, 2011

Segmen Vlogger

Assalamualaikum

matlutfi
Kenal gambar ni? Siapa tak kenal matlutfi, No 1 Malaysian Vloggers Most Subscribers. Video sempena hari ibu pada tahun lepas telah membuat aku berminat untuk mengusha video2 lain yang di buat beliau. Video2 matlutfi ni memang lawak tambah lak dengan loghat utara dia memang amat menarik la. Semua perempuan memang terpikat la dengan kecomelan beliau semasa bervlogger ni. Aku just suka video dia je ok.

cweet cangat

Dalam video terbaru matlutfi ni, dia telah mengpromote kepada semua penonton video dia, untuk buat video response seterusnya menghantar link kepada dia untuk dia mengcompilekan kesemua video response untuk dijadikan satu video yang akan di upload pada 31 Ogos 2011 yang juga Hari Kebangsaan dan juga Hari Raya Aidilfitri pada tahun ini. Nak tahu lebih lanjut, klik sini

Ni video latest beliau:


Made in Malaysian...=)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...