Friday, July 22, 2011

Aku dipolitikkan?

Assalamualaikum

Aku rasa terkilan sebentar tadi dengan sikap tak professional oleh  individu2 berpengaruh di universiti aku. Em, mungkin la berpengaruh sebab baru menang election. Mungkin benda ni agak remeh tapi sebenarnya ia suatu tamparan bagi aku sebab aku di pihak yang satu lagi, mungkin tajuk post ni boleh menceritakan segala-galanya. Ya benar, aku hanya pelajar biasa di universiti dan tidak mempunyai apa2 autoriti dan pengaruh untuk menyalurkan apa2 maklumat kepada pelajar2 baru yang bakal mendaftar kelak. Tapi bila ada pelajar baru bertanya kepada aku, aku akan cuba menjawab dan membantu mereka sebab aku antara Pemudahcara semasa orientasi akan berlangsung nanti. Waima orientasi tersebut belum bermula sekalipun, bagi aku tanggungjawab itu dah bermula sejak perlantikan lagi.

Aku bukan nak poyo2 ke apa ke nak tunjuk aku ni hebat ke dan apa2 la, aku cuma jalankan tanggungjawab aku, biaq p la orang lain nak cakap apa pun.

Ini contoh bila aku add somebody ke dalam group, so aku komen kat situ, then terjadi seperti gambar di bawah. 


Cerita dia macam ni, member aku masuk u tmpt aku belajar, dia tanya xde ke apa2 page ke group ke kat FB ni untuk dia tanya apa2 pasal kemasukan dia ke u nanti. So, aku pun share la kat dia macam2 page berkaitan u, add dia ke dalam group fakulti dan segala bagai. So, aq komen la something lepad aq add kat satu group tu, aku tulis : nk tye pape tye la org2 kat sini, sume org kat sini baek2
Then, saling reply-mengreply la, dan bila aku online balik dalam pukul 4 lebih tadi, ada notify pasal komen aku semalam, tapi ini yg terjadi...

open group kan? aku bukan komen menghina apa2...
aku komen baik2 kot...zzzzz...post pun delete sekali pe? motif?

Aku mula fikir baik, internet problem , ok fine, tapi setelah aq log in, log out, refresh, tukar browser lain. Tapi memang kompem r kena delete. Ok fine. Mungkin admin dia delete sbb aku pye post tu cm mengganggu trafik kat group tu, TAPI, aku tengok balik kat group tu berlambak je orang yg post mcm aq, add member, tapi bila aku check balik siapa yg add, oh ok, kroni2 diorang yg menang election hari tu da. So, apa yang aku faham di sini, disebabkan aku di pihak satu lagi, aku diperlakukan sebegini.
Memang benda remeh, tapi sakit hati pun ada gak. Hang dok pkiaq la sendiri...

Moral of the story: Buat baik berpada-pada, kelak dipijak orang




8 komen:

haslinda said...

spe poyo sgt 2...hekelehh...ingt depa je ke bleh bmbing junior?? payah laa org politik trlebih nie..wat xtau jew...mnusia..biasela...bile brkuase bru nk wat baek...huhu..so org xde kuase xleh wat bek la..

haslinda said...

hekeelehh..poyo jew...payh la g2..org nk wat baek pn pyah jgk..ermm..biasela mnusia..ble bkuase bru nk wat baek..so kite yg xde kuase nie..dduk diam dlm blik jew.yela..nk tnjuk la..dorg je bleh bmbing junior..politik lebih laa..

haslinda said...

sabr jelaa am..slagi kite di phak laen..org pndng serong...smpai ble2...

Amirul Amri said...

apa pun tak bole...huhu...

Anonymous said...

kau pasti ke kau di pihak yang benar.

Anonymous said...

Aku rasa kau ni macam bagus sangat la, dan kau yakin ke apa yang kau tulis ni kau di pihak yg betul?

azam said...

rilek laa
masing-masing ada pandangan masing2 pe.....

klau pandangan seseorang tuh berbeza ngan pandangan orang lain...

kita tade hak nk cakap pandangan die salah....

Unknown said...

erk.pasal tu pun kene delete ke? tak faham tol..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...