Friday, August 27, 2010

PTPTN

Kesedihan mulai melanda diri ini, permohonan aku untuk mendapat tajaan JPA sepanjang pengajian aku di universiti gagal. Hutang universiti masih berbaki RM856++. Kewangan aku sejak2 ni memang teruk, kena pinjam member, duit mak ayah aku masukkan macam tak nampak, duit macam air berlalu di bawa arus.

Jadi aku terpaksa bergantung sepenuhnya kepada PTPTN. Risiko meminjam duit PTPTN ni memang tinggi. Adalah berdosa jika kita x belajar bersungguh-sungguh untuk menjadikan pinjaman ni biasiswa. Ini sebabnya bunga yang akan dibayar untuk menjelaskan PTPTN kelak adalah riba'. Aku dapat info ni pun kat zaharudin.net. So, amatlah berat tanggungjawab yang dipikul peminjam2 PTPTN yang muslim.

Nasihat aku senang, boleh nak pakai duit PT nk beli barang yang korang nak, tapi study kena bagus la. Tapi kalau dah usaha x dapat gak jadi biasiswa, nak buat macam mana kan. Berdoalah kepada Allah moga ditunjukkan jalan penyelesaian.

Akhir kata, aku amat sedih x dapat JPA...huhu..(sabarlah)

4 komen:

syah said...

pe sdey gle mem aq sowg nie..tryla biasisawa len..t bank rakyat adr bkak applyla..

diqie said...

ko sabar la erk..
msti ader lg scholarship laen yg lg better..
dun be sad yer..

azizah said...

sori pernah abehkan duet ko gak.sbr ye kwnku

mInYe said...

mmg ar dosa sbb ader riba'. tp ape pilihan yg ader? redha jela~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...